Σάββατο 22 Μαρτίου 2008

Θρησκευτική Εκπαίδευση

Παρασκευή πρωί και έχω ήδη αργήσει 5 λεπτά για το μάθημα (την έχω αυτή την κακιά συνήθεια-εγώ και άλλα 10.000.000 Έλληνες). Βέβαια το πραγματικό μου πρόβλημα με αυτήν την καθυστέρηση ήταν ότι ο καθηγητής που έχω την Παρασκευή το πρωί νευριάζει πιο γρήγορα κι από τον Κακαουνάκη και το να καθυστερήσεις στο μάθημα σε βάζει αυτομάτως στη μαύρη λίστα. Τέλος πάντων, μπαίνω κι εγώ βιαστική στο χώρο του σχολείου και τι να δω;

Το σχολείο να έχει ήδη μαζευτεί στην εκκλησία (δυο βήματα παραπέρα) και το διευθυντή μαζί με 2-3 άλλους καθηγητές σε ρόλο αστυνομικού να φροντίζουν ώστε να μπουν όλοι στην εκκλησιά. Ο διευθυντής πια να μπαίνει και να βγαίνει, να μπαίνει και να βγαίνει απ'την εκκλησία μην τυχόν κι έμεινε κανένας απ'έξω και τον κάψει ο Θεός. Καλά για δικαιολογίες του τύπου "με ζαλίζει το λιβάνι" δεν το συζητώ. Ο καθηγητικός σύλλογος είναι της άποψης ότι πρέπει να έρχεσαι πρόσωπο με πρόσωπο με τα ελαττώματά σου για να τα υπερνικήσεις και συνεπώς ο μόνος τρόπος να πάψεις να ζαλίζεσαι απ' το λιβάνι είναι να μπεις σε ένα χώρο και να μαστουρώσεις απ' αυτό.

Βέβαια εγώ και μια άλλη κοπέλα μείναμε έξω απ' την εκκλησία. Πράγμα που μας κόστισε-αρχικά-μια ειρωνική ερώτηση από έναν καθηγητή και μια μετάθεση (από το προνομιούχο μέρος του υπόστεγου σε μια καταβρώμικη γωνία του, μπροστά από μια σκουριασμένη πόρτα που πιθανόν οδηγεί στο καμπαναριό) μετά την εξομολόγηση των θρησκευτικών μας πεποιθήσεων (δηλαδή την εξομολόγηση της έλλειψης οποιονδήποτε θρησκευτικών πεποιθήσεων). Βέβαια σ' αυτό το "ευάερο", "ευήλιο" και "διαμπερές" (κλειστό από 3 πλευρές) μέρος δε μείναμε για πολύ...

Κατ'αρχήν ξέρατε πως δε θυμιάζουν μόνο μέσα στην εκκλησία αλλά και στο προαύλιο; Για ποιον θυμιάζουν εκεί; Για τα ζωύφια κάθε είδους (μύγες, κουνούπια, αράχνες, σαμιαμίδια, αθέους) που βρίσκονται εκεί; Μήπως είναι κάποια μορφή διεστραμμένης, συγκαλειμμένης εκδίκησης για όσους αρνούνται να μπουν και να δουν την "παράστασή";

Τέλος πάντων, λίγο μετά τη μετατόπισή μας, να σου μια γριά (ίσως θα 'πρεπε να πω ηλικιωμένη γριούλα αλλά είμαι σίγουρη πως αυτή βγήκε για να μας εκδικηθεί που κάτσαμε απ' έξω) με το θυμιατό και δός του να θυμιάζει. Κι όσο η άλλη κοπέλα που κατσε έξω μαζί μου έκανε πως έβηχε απ' τον καπνό άλλο τόσο να θυμιάζει η γριά! Για να μην τα πολυλογώ, κάτι σχετικό μου 'πε η άλλη κοπέλα αλλά αρκετά δυνατά ώστε να ακουστεί και μέσα στην εκκλησία.

Και αμέσως βγαίνει ο προηγούμενος καθηγητής και μας στέλνει στην τάξη μας (υποθέτω ότι το έκανε για να μας τιμωρήσει). Λες κι είχαμε εμείς ζητήσει να κάτσουμε μες στην υγρασία έξω από την εκκλησιά και να βαριόμαστε. Φυσικά στην αυτονόητη ερώτηση "θα πάρουμε απουσίες;" νομίσαμε ότι θα πάθει έμφραγμα και φώναξε "εσείς 18 χρονώ για την απουσία έρχεστε στην εκκλησία;!". Λες κι έχουμε-άθεοι άνθρωποι-άλλο λόγο να πάμε στην εκκλησία! Ε, αφού μας έδωσε το λόγο του ότι δε θα πάρουμε απουσία φύγαμε-άλλο που δε θέλαμε.

Κι εγώ σας ρωτάω:Γιατί πρέπει εγώ να χάσω 2 σχολικές ώρες και μάλιστα κατεύθυνσης για να κάθομαι σε μια καρέκλα και να χαζεύω το κενό ή για να πάνε κάποιοι να προσευχηθούν ομαδικά τη στιγμή μάλιστα που μπορούν να το κάνουν αυτό οποιαδήποτε Κυριακή πρωί που είναι και αργία γι' αυτό το λόγο; Γιατί πρέπει να πληρωθεί αυτός ο καθηγητής για να με προσβάλλει τοποθετώντας με σε μια γωνία για να μη με δουν κι άλλοι και θελήσουν να βγουν έξω κι αυτοί επειδή εγώ δε συμμερίζομαι τις θρησκευτικές του αντιλήψεις όποιες κι αν είναι αυτές; Γιατί πρέπει αυτός ο άνθρωπος να πληρωθεί για να με πάει εμένα 2 βήματα πιο κάτω στην εκκλησία και να μου στερεί εμένα αυτό που δικαιωματικά μου ανήκει: τις 2 ώρες μάθημα που χάνω και που-εφόσον δε θέλω να πάω στην εκκλησία-δικαιούμαι να μου προσφέρουν;

Γιατί να αφιερώνουμε 2 σχολικές ώρες για να πάμε στην εκκλησία και δεν αφιερώνουμε σχεδόν καμία για να πάμε σε μια θεατρική παράσταση, στον κινηματογράφο, σ' ένα μουσείο, σ' έναν αρχαιολογικό χώρο (που από ιστορία έχουμε μαύρα μεσάνυχτα και που στην ιστορική μας άγνοια στηρίζονται τόσοι και τόσοι για να υποστηρίξουν κατά το συμφέρον τους τόσα ψέματα) ή να βοηθήσουμε στην αναδάσωση του δάσους της Χαραμίδας και να καθαρίσουμε κάποια απ'τις τόσο όμορφες ακτές που έχει η Λέσβος αλλά που δυστυχώς είναι γεμάτες από τα σκουπίδια των ασυνείδητων; Να κάνουμε κάτι ουσιαστικό, οτιδήποτε!

Μήπως υπάρχουν κάποιοι που προτιμούν να πιστεύουμε σε έναν καλύτερο κόσμο μόνο μετά θάνατον και όχι προ θανάτου;

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Poly kalo to blog sou!To diabazw arketo kairo. H alh8eia einai pws moy 8ymhses ton eayto mou otan hmoun sxoleio(prin 2 xronia).
Prospa8hse na xareis tis stigmes poy sou menoun oso poio poly ginetai.An omws den se parigorei ayto tote na skeftesai pws exei meinei ligos kairos akomh. Kalh synexeia...
PS: Sorry gia ta greeklish
Natasa X.

Νικολάκι είπε...

αχ σε νοιώθω.

Εγώ στην γ' γυμνασίου έτυχε να αναφέρω οτι δεν πιστεύω, και μέχρι να πάω λύκειο με φώναζαν σατανίστρια. ignorance is bliss